Conversa:Monforte de Lemos

Na Galipedia, a Wikipedia en galego.
Saltar ata a navegación Saltar á procura

Aviso de CommonsTicker[editar a fonte]

As seguintes imaxes foron eliminadas de Commons ou marcadas para borrar. Por favor elimine os enlaces ás imaxes borradas no artigo, ou participe na discusión sobre o destino final da imaxe en Commons. Esta é unha mensaxe automática de CommonsTicker.

Tano4595 engadiu o marcador de borrado Delete en Image:Locomotora_monforte.jpg: solicitud de borrado (delete](diff);

No Borrar[editar a fonte]

No encuentro la discusion de borrado, pero esta imagen es privada, la puso su autor, autoriza su difusion, y no se debe borrar.

--Barfly 11:48, 17 abril 2007 (UTC) -- CommonsTicker 02:17, 25 setembro 2006 (UTC)

Fixen un troco[editar a fonte]

Hola, inda que son moy novo nisto, fixen un troco en Idade contemporanea, xa que poñia co alcalde fora asasinado no golpe do 36 e iso non e certo xa que o alcalde logro fuxir, asi que modifiqueino e pusen un enlace a seu nome. Espero habelo feito ben, asi que non me berredes moito. Ensada 26-04-2007

Revisar[editar a fonte]

O autor, que traballou coma un preto de Angola (din así na Limia) debería comprobar e revisar o artigo, sobretodo na parte histórica. Lingüísticamente debe pulirse tamén. Permitinme pequenos cambios. Voltarei nuns días - IP 213603030, 21 maio 2007

Aviso de CommonsTicker[editar a fonte]

As seguintes imaxes foron eliminadas de Commons ou marcadas para borrar. Por favor elimine os enlaces ás imaxes borradas no artigo, ou participe na discusión sobre o destino final da imaxe en Commons. Esta é unha mensaxe automática de CommonsTicker.

Polarlys eliminou Image:Locomotora_monforte.jpg: copyright violation, see [[Commons:Licensing]];

-- CommonsTicker 02:14, 18 xuño 2007 (UTC)

Aviso de CommonsTicker[editar a fonte]

As seguintes imaxes foron eliminadas de Commons ou marcadas para borrar. Por favor elimine os enlaces ás imaxes borradas no artigo, ou participe na discusión sobre o destino final da imaxe en Commons. Esta é unha mensaxe automática de CommonsTicker.

Polarlys eliminou Image:Locomotora_monforte.jpg: copyright violation, see [[Commons:Licensing]];

-- CommonsTicker 06:17, 18 xuño 2007 (UTC)

Sobre a introducción[editar a fonte]

Facía tempo que non entraba a esta páxina (incluso tempo que non contribuía as wikis galega e española), pero fai unhas semáns que veño mirando de facer novas contribucións, (as poucas que o meu limitadísimo tempo libre me permitan). Co gallo volvín a revisar esta páxina, dado que a da wiki española fai tempo que sobrepasou a esta, en esactitude e cantidad de de información, así que estou mirando como mellorala. O caso é que me encontro con que a introdución "Monforte de Lemos é un concello e vila galega que recibiu o título de cidade[3]" (que era en un principio "é un concelllo" pero se lle engadiu, entendo que de maneira inncecesaria a verba "Vila"). Esa introdución, dana á vista nada máis lela, e na miña modesta opinión devalúa o artigo, por tres razóns moi concretas. 1- Non é correcta. Monforte actualmente é unha cidade, non unha Vila. 2.- É un absurdo e contradición na mesma redacción . Se entro na páxina de España, e leo "España é unha república que se consituiu en Monarquía", independentemente de que eu prefira República ou Monarquía, encontrarei que non se axusta a realidade, ademáis de ser contraditoria. 3-. Crea confusión e un falso histórico, xa que a Vila de Monforte e unha entidade históricamente delimitada, a cal nos remitimos ó falar de vila. Se falas da vila de Monforte, remítesme á idade media e períodos posteriores, onde esta denominación tiña un sentido debido os diferentes foros que ostentaban Vilas e Cidades. Non se trata de que eu prefira as cidades que as vilas (de feito se me apuras moito, case me decantaría polas vilas), pero si que prefiro que se fale con propiedade. Xa a introducción anterior, "Monforte é un concello que recibu o título de cidade" é dar un innecesario rodeo, xa que a introducción máis apropiada, encontro que é, simplemente "Monforte é unha cidade", ou "concello e cidade", sen rodeos supérfluos, como fan todas as wikis do resto de idiomas; ésta é a única que usa unha denominación incorrecta. (Quitando a Francesa, que non conta porque a palabra "Ville" ten un significado diferente, xa que París ou Burdeos son "Villes"). Ainda que esta, coido, sería a máis adoitada, se algún usuario ten algún tipo de problema (que non podo alcanzar a entender, pero se embargo podo respetar como toda opinión) coa denominación oficial desta poboación, propoño volvela ó orixinal "é un concello que recibiu ó título de cidade", co cal, polo menos, evitaremos incurrir en unha incorrección. Comento esto, en troques de cambialo directamente, por un solo motivo: que recordo houbo unha discusión similar, precisamente co mesmo usuario que, revisando o historial, introduciu este termo no artigo. Non atopaba a discusión, pero agora recordo que foi no artigo da A-76. Sinalar, para el, e para calquera outro que me lea, que non é a miña intención iniciar ou reeditar polémicas absurdas ou interminables, de esas que esgotan os ánimos e a paciencia ou enfrontan usuarios, simplemente sinalo o que, ó meu entender non e axeitado a realidade e non debe estar nunha enciclopedia. Comprendo que o usuario quere denominar "Vila" a este núcleo poboacional porque lle parece que polo seu tamaño ou poboación non chega a cidade, algo co que dende logo non estou de acordo. Poderíase falar dunha cidade "en decadencia" (que o é), ou dos diferentes significados da verba, xa contenidos no artigo "Cidade" (o correspondente da Wiki española xúntalle máis datos, para más información), co cal concorda perfectamente o caso. Pero resulta que, neste caso, temos unha denominación oficial, que á que nos debemos remitir. Alguén podería dicir que lle da igual o que dispuxera un rei fai moitos anos, da mesma manera que lle podería dar igual a Ley de Enxuizamento Criminal, do ano 1882, pero que sin embargo está en vigor, ó non ser derogada, ó igual que o Decreto Real que otorga o título de Cidade. A eso debemos estar, xa que o resto pódense calificar de opinións parciais ou personais, que non casan coa realidade, que é a mesma para todos, non porque eu o queira ou o prefira, senon porque está acreditado e entendo que é a única correcta. Por eso, espero comentarios antes de facer o cambio, para non ferir sensibilidade ningunha pero, xa que recordo algo de encono en aquela discusión, prego que con respeto e tranquilidade, a mesma co que abordo o tema, que parece un tema pequeno, pero non o é. E a introducción do artigo, e non é correcta nin responde a realidade. Unha vez superado este ostáculo, tratarei de completar este artigo con uns cantos datos que entendo que faltan, tanto da Wiki española como de varios libors novos que adquirínr recentemente, e de resumos dos simposios que se foron celebrando nos dous últimos anos sobre a historia de Monforte. Agardo a colaboración do que queira para mellorar esto, xa que se co tempo asemella que o artigo da cidade do Cabe quedou algo incompleto. --Barfly2001 13:00, 24 setembro 2009 (UTC)

Tema complexo sen dúbida. Primeiro habería que cuestionarse se cidade é un título ou un concepto. É dicir, se un concello é cidade porque un rei así o ditaminou hai máis dun século, ou se hai unha definición concreta para afirmar se o é ou non. A verdade, é que a Xunta non nolo pon doado, sen ir máis lonxe aquí falan de cidade de Monforte, mais nesta páxina participada pola Xunta, na lista de cidades lístanse as sete habituais. Si que vexo innecesario dicir concello e vila, mais para min, unha definición perfectamente válida (que non incorre en inexactitudes) é: "Monforte de Lemos é un concello galego que recibiu o título de cidade en 1885." A ver que máis opinións hai. --Alberte Si, dígame? 14:01, 24 setembro 2009 (UTC)


    • Barfly2001, Vila, segundo IrIndo é: 1. Núcleo de poboación maior ca a aldea e menor ca a cidade. 2 HIST. Poboación que se distingue das demais por posuír un número maior de habitantes ou algún privilexio especial. Non vexo maior problema, a non ser que a segunda acepción non nos preste. Por outra banda, malia que non vén ao caso, tes razón cando dis que a wikipedia en castelán ten máis cantidade de artigos, pero permíteme pór en dúbida que os contidos sexan máis exactos. Sexa como for, alédome de que te decidas a colaborar. Un saúdo. --Atobar (conversa comigo) 14:06, 24 setembro 2009 (UTC)
En primeiro lugar, ó gallo do teu derradeiro comentario, non sei se me expresei ben. Non dixen, ou cando menos non quixen para nada decir, xenéricamente, que os artigos da wiki española sexan máis esactos, se non que o de Monforte en concreto, o é, xa que foi máis traballado ca este, máis discutido e por máis xente. Xa que Monforte está en Galicia e esta é a Wiki galega, paréceme adoitado tratar de que este artigo, cando menos, iguale en calidad ó da española. En segundo lugar, entrando no tema, temos, primeiramente, do artigo de "Cidade", "A Conferencia Europea de Estatística de Praga considera como cidade unha aglomeración de máis de 2.000 habitantes sempre que a poboación dedicada á agricultura non exceda do 25% sobre o total. A partir de 10.000 habitantes, todas as aglomeracións considéranse cidades, sempre que estes se atopen concentrados, xeralmente en edificacións colectivas e en altura, e sempre que se dediquen fundamentalmente a actividades dos sectores secundario e terciario (industria, comercio e servizos).", no que dende cuadra Monforte. En canto a definiciión que aporta Atobar, e o suficientemente flesible e inconcreta para non ser determinante, xa que o autor dí menor que a cidade, máis non determina cal debería ser o tamaño da cidade (en cambio a Conferencia Europea sí o concreta en 10.000 habitantes, e o nucleo que nos ocupa veu rozando case sempre, por enriba ou por debaixo, os 20.000. (Xa que logo, sgundo a túa definción, poderáselle chamar vila ó que baixe dos 10.000 habitantes) Eu persoalmente non creo que Monforte sexa menor ca unha cidade, xa que adoito que é unha cidade, quizáis unha cidade pequena, e outras mais pequenas ou ben carentes dese título ou que reúnan outras particularidades de distinto orde, poderían ser vilas. pero como che dicía, o termo vila aplicado a Monforte, entendo remítese a unha entidade territorial-administrativa histórica e desaparecida. É máis, se profundizas encontraras que a distinción é algo confusa e artifical hoxe en día, xa que era algo que tiña un sentido na idade media. "A diferenza entre cidade e Vila é proia do antigo réximen, e máis da Idade media que da Idade Monderna. A diferenza entre cidade e villa é propia do Antigo Réximen e máis ben da Idade Media que da Idade Moderna" . Esisten pocos criterios conclusivos sobre a diferenciación, xa que realmente para a lexislación oficial todos son simplemente concellos; "Municipios" na lexislación en castelán, sen distinguir entre cidades, vilas ou aldeas. Xa que, na oficialidade, a cidade e a vila queda como un título honorífico ou simbólico máis que nada, desaparecidas as distincións do antigo réxime, e neste caso, temos precisamente, un termo oficial e honorífico, ó que asirnos, que é, xa que logo, ó que habería que estar. A diferencia entre os dous links que aporta Albert Galiza, é que un é un texto oficial da Xunta (Para máis datos, os organismos oficiales, evidentemene, usan o termo oficial (realmente, como digo ó único para falar da nosa era), páxina do concello: [1]), e o outro, é un texto literario de Otero Pedrayo, non é a Xunta a que fala. E se fala da Galicia das sete cidades, fala, realmente de un concepto xa superado. Ademáis, debemos falar, non só do termo como oficial e honorífico, (usado polos órganos oficiais e otorgado como prevenda por determinados motivos), senon por outros motivos de fondo. Non é baladí que o título fora otorgado "polo aumento da sua industria" como reza o decreto. En Monforte houbo un tradicional peso de certos sectores industriais (tradicionalmente, o calzado e ó textil, caucho en xeral e sector cárnico en segundo lugar, a máis de outros máis puntuales), e servizos, (é coñecido que foi dunha das cidades máis importantes de España en canto as comunicacións vía Férrea e reparación de maquinaria ferroviaria ), unido a que falamos do núclleo poboacional máis importante da provincia despóis da propia capital (anecdóticamente engado o dato de que disfrutou dunha universidade antes de que a houbera na cidade de Lugo).En resumo, que se falamos en termos de influenza xeográfica, comunicacións, industria e servizos, evidentemente nos encontramos co que o termo máis axeitado e ó que xa ten, e ante a ambigüedade de determinados criterios, a certeza encontramola na denominación oficial, xa que digo, e a única correcta, ó resto carece de apoio tanxible, máis alá da opinión. Adoito que moita xente confunde "Cidade" con "cidade grande", "gran cidade" o incluso con "megalópolis", e non comparto esa definición, de feito non podería pensar no Monforte de hoxe como vila. Engado, ademáis, que realmente o termo cidade está asumido no propio Monforte. Por todas esas razóns, atopo que non e un termo correcto que deba figurar nunha enciclopedia. --Barfly2001 15:16, 24 setembro 2009 (UTC)
  • Só che lin parte deste último comentario; éche longo de máis para a miña paciencia. Non cho digo a mal, Baterfly, soamente para que consideres se non será mellor que as intervencións futuras sexan máis coitadiñas. Un unico apuntamento: o que maticei non é a miña opinión, senón as dúas acepción que figuran no dicionario IrIndo. En calquera caso, se o que queres é discutir cal é a directriz pola que nos debemos basar ao respecto da denominación de cidade, daquela supoño que o mellor lugar para abrir o debate vai ser a taberna. Saúdos. --Atobar (conversa comigo) 15:25, 24 setembro 2009 (UTC)
Realmente non quero discutir a directriz da denominación de cidade, non creo que entre en absoluto en conflicto co presente. Só che viña a sinalar, que se miras a definición do diccionario, comprendes que eu te comente que encontro incorrecto o termo vila, xa que este núcleo, sinxelamente, non é máis pequeno ca cidade. Se o comentario é longo e para espoñer varias consideracións que creo fai falla ter en conta,e para responderche a tí (que creo entender estas en contra do que plantexo e a Albert Galiza (que entendín esta a favor con matices). Realmente soe ser un defecto meu o de escribir comentarios longos, síntoo, adoito a facelo, aínda que meu tempo, e moi limitado coma dixen. Non e só aquí. Como che digo, non fai falla discutir o criterio para chamar a unha cousa ou outra cidade ou vila, xa que entendo a galipedia limítase a dar datos obxectivos, e neste caso, fora da galipedia, a denominación de Monforte é cidade, non é outra. Xa propuxen unha frase neutra (aínda que non entendo o debate, xa que o de vila non sae realmente de ningures), a que estaba antes. "E un concello que recibiu o título de cidade". Só pregunto ou pido apoio para cambiala. Saudiñas, e pecho de momento.--Barfly2001 15:40, 24 setembro 2009 (UTC)
A maoires, acabo de comprobar os concellos de Galicia, non todos, porque son moitos, pero si case todos. En todos eles a entrada dí "E un concello", sen especificar si é Vila ou non, este é o único artigo de galicia donde semella necesario, ignoro con que motivo, emplear unha denominación coma esa. Co cal,xa queda descartado e fora de lugar que teña esta particularidade. O tema do título, e importante citalo, porque é un dato obxectivo e importante de esta poboación e da súa historia (a máis dunha lei en vigor, o cal parece que pasa por alto) e que se soe mencionar nos textos que falan da cidade . O outro, non, ademáis de ser parcial, non acreditado (de feito está acreditado o contrario) e innecesario, supérfluo. co cal nos libramos de este debate, porque parecería absurdo que sexa este o único concello de Galicia donde parece necesario apuntillar, "concello e vila". Propoño a seguinte redacción. "Monforte de Lemos é un concello galego, capital da comarca da Terra de Lemos e da Ribeira Sacra; é o segundo concello máis poboado da provincia de Lugo, despois de Lugo. Recibiu o título de cidade[3] en 1885." Coido que queda completamente neutralizado, a redacción da entradilla queda mellor nese orden, e non debería dar ningún tipo de problema para ninguén, e non dana a miña vista coma o actual. Se non hai maior problema paso directamente a sustituílo.--Barfly2001 20:47, 24 setembro 2009 (UTC)
  • Danar non dana a vista. Con todo, a túa proposta paréceme ben: Monforte de Lemos é un concello galego, capital da comarca da Terra de Lemos e da Ribeira Sacra; é o segundo concello máis poboado da provincia de Lugo, despois de Lugo. Recibiu o título de cidade[3] en 1885. Eu poría rango no canto de título pero tanto ten. A ver que opinan os demais. --Atobar (conversa comigo) 20:56, 24 setembro 2009 (UTC)

Ligazóns externas modificadas (agosto 2018)[editar a fonte]

Ola compañeiros editores,

Acabo de modificar 1 ligazóns externas en Monforte de Lemos. Por favor tomádevos un momento para revisar a miña edición. Se tedes calquera pregunta, ou precisades que o bot ignore ben estas ligazóns ou ben a páxina por completo, por favor visitade este FAQ para máis información. Fixen os seguintes cambios:

Por favor revisade o FAQ para máis información sobre cómo correxir erros do bot.

Saúdos.—InternetArchiveBot (Informar de erros) 26 de agosto de 2018 ás 14:15 (UTC)

Ligazóns externas modificadas (setembro 2018)[editar a fonte]

Ola compañeiros editores,

Acabo de modificar 2 ligazóns externas en Monforte de Lemos. Por favor tomádevos un momento para revisar a miña edición. Se tedes calquera pregunta, ou precisades que o bot ignore ben estas ligazóns ou ben a páxina por completo, por favor visitade este FAQ para máis información. Fixen os seguintes cambios:

Por favor revisade o FAQ para máis información sobre cómo correxir erros do bot.

Saúdos.—InternetArchiveBot (Informar de erros) 6 de setembro de 2018 ás 02:09 (UTC)

Ligazóns externas modificadas (outubro 2018)[editar a fonte]

Ola compañeiros editores,

Acabo de modificar 1 ligazóns externas en Monforte de Lemos. Por favor tomádevos un momento para revisar a miña edición. Se tedes calquera pregunta, ou precisades que o bot ignore ben estas ligazóns ou ben a páxina por completo, por favor visitade este FAQ para máis información. Fixen os seguintes cambios:

Por favor revisade o FAQ para máis información sobre como corrixir erros do bot.

Saúdos.—InternetArchiveBot (Informar de erros) 26 de outubro de 2018 ás 14:25 (UTC)