Galicia Federal

Na Galipedia, a Wikipedia en galego.

Galicia Federal
LocalidadeSantiago de Compostela
editar datos en Wikidata ]

Galicia Federal foi un periódico publicado en Santiago de Compostela entre 1931 e 1932.

Historia e características[editar | editar a fonte]

Subtitulado Órgano del Partido Republicano Federal de Izquierda Gallega, apareceu o 4 de xullo de 1931. Editábase na imprenta Nós. Dirixido por Ezequiel Rey Turnes, os seus redactores eran Victoriano Marcos, Jesús Posse e o propio Ezequiel Rey.[1] De periodicidade irregular, e de orientación ideolóxica anarquista, o seu programa político estaba baseado en tres piares: republicanismo, federalismo e izquierdismo. Entre os seus colaboradores están Pi i Margall, Emilio Gutiérrez del Arroyo, José Carnero, Emmanuel Prats Moret, Joaquín Pi i Arsuaya, Laura Brunet e Rafael Fernández Casas.

No primeiro exemplar declaraba:

Siempre dispuestos a laborar por ver implantada la federación, según el pensamiento de nuestro gran maestro Pi y Margall; base ésta, para poder llegar a la federación europea, y luego a la suprema aspiración de todo sincero demócrata, la federación universal.

Revelou a súa posición respecto do Estatuto de autonomía de Galicia:

El partido R.F. de I.G. se declara autonomista en cuanto a la consecución de la autonomía de la región significa un avance en la transformación de España en una república federal; siendo partidario de que en el Estatuto que se confecciona se reclame para la región, la totalidad de los poderes que la Constitución pueda conceder a la misma.

Cesou probablemente co número 4, o 3 de setembro de 1932.

Notas[editar | editar a fonte]

  1. "Galicia Federal", El Pueblo Gallego, 18-9-1976, p. 3.

Véxase tamén[editar | editar a fonte]

Bibliografía[editar | editar a fonte]