Enrique Vázquez Lescaille

Na Galipedia, a Wikipedia en galego.
Saltar ata a navegación Saltar á procura
Enrique Vázquez Lescaille
Nacemento14 de outubro de 1880
Lugar de nacementoPontevedra
Falecemento2 de marzo de 1948
Lugar de falecementoPontevedra
NacionalidadeEspaña
Ocupaciónmédico
editar datos en Wikidata ]

Enrique Vázquez Lescaille, nado en Pontevedra o 14 de outubro de 1880 e finado na mesma cidade o 2 de marzo de 1948, foi un médico e o primeiro radioafeccionado da cidade de Pontevedra.

Traxectoria[editar | editar a fonte]

Emitiu radio co indicativo EAR-VL ata que no 1934 se lle asignou o EA1BL. Xunto a Celso López Blanco EA1BH e a José Hermida Vidal, primeiro EAR-H despois EA1BI, foron os pioneiros da radioafección na capital pontevedresa.

A comenzos de setembro de 1932 o xornal El Pueblo Gallego publicou a seguinte información:

En Pontevedra, como en otras poblaciones -acaso en la nuestra en mayor proporción que en otras- existen numerosos aficionados a la radiotelefonía, cosa plenamente demostrada con el buen número de vecinos que poseen en sus casas aparatos de radio receptores.
Pero seguramente que muy pocos saben que aquí hay un excelente aparato emisor que viene funcionando hace tiempo y que transmite con la mayor parte del mundo, como lo demuestran las tarjetas de control que a Pontevedra son enviadas por las estaciones receptoras. Y esto es una honra para Pontevedra, y por ello lo lanzamos a la publicidad, para que la modestia de su propietario no haga que esto permanezca en silencio. Empezaremos por decir que tal entusiasta de los asuntos de radio es el distinguido convecino don Enrique Vázquez Lescaille, que en unión con sus hermanos don Evaristo y don Vicente han logrado que Pontevedra figure a la cabeza de las principales poblaciones de España.
En su importante establecimiento se ha construido, por el inteligente técnico don Luis Barbería, un magnífico aparato emisor y receptor, que viene funcionando con toda perfección. En toda Galicia, este es el único aparato que existe [1], más concreto, es ésta la única estación emisora que existe en nuestra región y que comunica con los EE.UU., Leningrado y todas las naciones europeas.
Estos esfuerzos del Sr. Vázquez Lescaille en favor de la «fonia», secundados por su inteligente empleado el Sr. Barbería, acaban de verse honrados con una alta distinción: en el concurso nacional de «fonistas» celebrado después de eliminados numerosos concursantes, entre los 26 admitidos, don Enrique Vázquez obtuvo el séptimo lugar, otorgándosele un magnífico diploma. Lo felicitamos cordialmente por este éxito
El Pueblo Gallego, 4-IX-1932, p. 12.

En 1933 foi subdelegado da delegación rexional noroeste da Unión de Radioemisores Españoles [2]

En 1942 os irmáns Vázquez Lescaille venderon a emisora de Onda Media EAJ-40 Radio Pontevedra a José Hermida Vidal, tamén radioafeccionado co indicativo EA1BI.

Vida persoal[editar | editar a fonte]

Casou con Carmen Menlle Pena en 1927[3].

Notas[editar | editar a fonte]

  1. Esta información non é precisa, posto que na realidade respondeu ao entusiasmo do xornalista que escribiu estas liñas. Como é ben sabido, o primeiro radioafeccionado galego foi José Blanco Novo, Capitán da Garda Civil con indicativo EAR - 28
  2. Boletín da URE nº 1. 1933
  3. El Progreso, 27-2-1927, p. 2.

Véxase tamén[editar | editar a fonte]

Ligazóns externas[editar | editar a fonte]