Conversa:Gallaecia

Na Galipedia, a Wikipedia en galego.
Saltar ata a navegación Saltar á procura

Untitled[editar a fonte]

Gallæcia

A Galécia (em latim Gallæcia) foi uma província romana na esquina norte-ocidental da Península Ibérica que corresponde ao território onde se encontra a cultura castreja na actual Galiza e norte de Portugal. A cidade mais importante e capital histórica era Bracara Augusta, a actual cidade de Braga. Fazia parte da Hispânia Tarraconense, fazendo divisa ao sul com a Lusitânia.

Galécia nasceu política e administrativamente com a invasão romana liderada por Décimo Júnio Bruto desde a Lusitânia em território dos "populi castrorum" (as gentes dos castros) ou "gallæci" (latinização do etnónimo grego "kallaikói") nome com que eram conhecidas estas tribos da esquina noroeste da Península Ibérica na antiguidade clássica.

Os gallæci/kallaikoi (castrejos) estavam distribuidos em três tribos principais que respondem a etimologia celta (latinizada nos documentos clássicos):

os artabri, os "do norte" (Galiza); os grovi, os "quentes" ou "do sul" (Norte de Portugal); os austuri, os "do leste" (as Astúrias). Já aparecem documentados os galaicos nas guerras de Lusitânia trabalhando como mercenários de guerra para o líder tribal luso Viriato, contra o Império Romano.

D.I. Brutus trás conquistar a Gallæcia rebaptizar-se-á a si mesmo como Décimus Iúnius Brutus Callæcus (o Galego).

Dividia-se administrativamente em três "conventus":

Conventus asturiense, capital Asturica; Convento lucense, capital Lucus Augusta; Convento bracarense, capital Bracara Augusta;


Gaitas[editar a fonte]

Eu non vexo no texto latino nada de que tocasen a gaita xa naquela época; coido que o que din e que "facían ruido golpeando ou chocando os escudos = caetras. Algún latinista curtido debería revisar iso - 23,04,2007 - IP 213606030.


Insistencia sobre gaitas[editar a fonte]

Coido que é pelexudo ou pelelludo manter no apartado Orixes, unha traducción con mención a gaitas - é un tanto vergoñento velo así, cando, insisto, falan de escudos que se chocan.

Como parece difícil de crer, porque o artigo Galaicos (da wiki portuguesa) mantén esa mesma ridícula tradución, eis o comezo do artigo Caetra da Wiki española:

La caetra era el escudo típico de Iberia, era de forma redonda, con unas dimensiones que oscilaban entre los 50 y 70 centímetros de diámetro, estaba fabricada en cuero o en madera forrada de piel y constituía una protección apta para el combate en formación o en guerrilla.

Porén ha tamén representacións de caetras nas célebres estatuas de guerreiros galaicos. O que facían os galaicos pintados por Itálico era sinxelamente golpear as súas caetras para facer ruído ou ben música percusiva, como facían ha pouco ou quizás fagan aínda guerreiros doutras culturas

Atopo ademais na Wiki en ingñés a seguinte traducción, mellor porque deixan caetras sen traducir, do mesmo treito:

Fibrarum et pennae divinarumque sagacem flammarum misit dives Callaecia pubem, barbara nunc patriis ululantem carmina linguis, nunc pedis alterno percussa verbere terra, ad numerum resonas gaudentem plauder caetras. (book III.344-7)

"Rich Gallaecia sent its youths, wise in the knowledge of divination by the entrails of beasts, by feathers and flames— who, now crying out the barbarian song of their native tongue, now alternately stamping the ground in their rhythmic dances until the ground rang, and accompanying the playing with sonorous caetras" (war shild)

Na que supoño que a aclaración "war shild" é un erro por "war shield", escudo de querra - ip 213603030, 4-V-2007

Incursión romana[editar a fonte]

Fálase no artigo da chegada no 139 adC de Décimo Xunio Bruto, pero no artigo -139 fálase de "Primeiras incursións romanas dirixidas por Quinto Servilio Cepion". Non sei si están os dous ben, ou algunha das dúas afirmacións é incorrecta. ¿? Miguel.lima 11:19, 15 agosto 2007 (UTC)

  • Quinto Servilio Bruto era o cónsul, habería que refrendalo con algunha fonte pero supoño que Décimo Bruto estaría ás ordes de Cepión.--André 11:45, 15 agosto 2007 (UTC)
  • Mirei na Nova Historia de Galicia da Editorial Tambre e fala do 137 a.c. non do 139.--André 12:08, 15 agosto 2007 (UTC)
É que neste artigo faise referencia a dúas datas. No 139 a.c. a primeira incursión romana, e no 137 a.c. o enfrontamento na batalla do Douro. Nas wikis .es e .en só se comenta a batalla do Douro no 137 a.c., tampouco sei onde se pode confirmar esa primeira incursión do 139 a.c. Nos artigos -139 e -137 fala de "Primeiras incursións romanas dirixidas por Quinto Servilio Cepion no território da Gallaecia" e "Décimo Xunio Bruto, "O Galaico", leva a cabo unha expedición ó noroeste da península Ibérica.", respectivamente. Pero como tampouco se dan referencias, non che sei; aínda que si alguén o puxo de algún sitio o sacaría, ¿non? Miguel.lima 13:46, 15 agosto 2007 (UTC)

de caetras e gaitas[editar a fonte]

Algo de latín sei e nin de broma se fala aquí de gaitas, polo que vou eliminar esta referencia ao instrumento. Cómpre sermos un pouquiño rigorosos. --Servando2 12:46, 15 agosto 2007 (UTC)

Aviso de CommonsTicker[editar a fonte]

As seguintes imaxes foron eliminadas de Commons ou marcadas para borrar. Por favor elimine os enlaces ás imaxes borradas no artigo, ou participe na discusión sobre o destino final da imaxe en Commons. Esta é unha mensaxe automática de CommonsTicker.

Polarlys eliminou Image:Mapagallaecia.JPG: deleted, see [[Commons:Deletion requests/Image:Mapagallaecia.JPG|reason]];

-- CommonsTicker 14:18, 25 febreiro 2008 (UTC)

Ligazóns externas modificadas (agosto 2018)[editar a fonte]

Ola compañeiros editores,

Acabo de modificar 3 ligazóns externas en Gallaecia. Por favor tomádevos un momento para revisar a miña edición. Se tedes calquera pregunta, ou precisades que o bot ignore ben estas ligazóns ou ben a páxina por completo, por favor visitade este FAQ para máis información. Fixen os seguintes cambios:

Por favor revisade o FAQ para máis información sobre cómo correxir erros do bot.

Saúdos.—InternetArchiveBot (Informar de erros) 25 de agosto de 2018 ás 01:50 (UTC)