La Ribera de Salamanca

Na Galipedia, a Wikipedia en galego.

La Ribera é unha rexión da comarca de Vitigudino, na provincia de Salamanca (Castela e León), coñecida tamén como Las Arribes (Les Arribes en leonés). Os seus límites non se corresponden cunha división administrativa, senón cunha delimitación histórico-tradicional e xeográfica.[1][2]

É unha área onde se fala principalmente a lingua castelá, se ben cunha forte influencia do leonés, pois nesta zona se falaba a fala riberana, dialecto deste idioma.

Notas[editar | editar a fonte]

  1. "Guía de buenas prácticas para la observación del paisaje agrario como espacio patrimonial en el oeste peninsular" (PDF). Ministerio de Agricultura, Alimentación y Medio Ambiente (en castelán). Arquivado dende o orixinal (PDF) o 03 de marzo de 2016. Consultado o 22 de febreiro de 2017. La comarca de Vitigudino, a la que pertenece Brincones, cuenta con las subcomarcas de Las Arribes, El Abadengo, la Ramajería y Vitigudino (páxina 14) 
  2. Llorente Maldonado, Antonio (1976). Centro de Estudios Salmantinos, ed. Las comarcas históricas y actuales de la provincia de Salamanca (en castelán). p. 157. Consultado o 2 de xuño de 2014. Desde el punto de vista morfológico se caracteriza por las "arribes", arribes que han servido también para denominar a esta comarca, indistintamente llamada La Ribera o Las Arribes, aunque este último nombre sea empleado preferiblemente por los geógrafos (páxina 60) Dos comarcas salmantinas de las que se ha tenido siempre consciencia plena, y se sigue teniendo, son La Ribera y El Abadengo. Se trata además, de dos comarcas de gran personalidad, con muchas características diferenciales, y que se distinguen, entre otras cosas, por la riqueza y peculiaridad de sus manifestaciones folklóricas, y por los rasgos lingüísticos dialectales y arcaizantes que presentan (páxina 60) La Ribera se lama a toda la orilla izquierda del Duero, desde la confluencia del Tormes, entre Fermoselle y Villarino, a la confluencia del Yeltes (o Huebra), entre Saucelle e Hinojosa: Los pueblos incluidos en La Ribera son Villarino, Pereña, Masueco, Corporario, Aldeadávila, Mieza, Vilvestre y Saucelle (páxina 60) 

Véxase tamén[editar | editar a fonte]

Outros artigos[editar | editar a fonte]