José Luis Vázquez Vázquez

Na Galipedia, a Wikipedia en galego.
Vilaseco
NomeJosé Luis Vázquez Vázquez.
Nacemento25 de decembro de 1936
 Lardeiros e O Pino
Falecemento22 de outubro de 2008
Nacionalidadegalega
EidoPintura
editar datos en Wikidata ]

José Luis Vázquez Vázquez, coñecido como Vilaseco, nado en Vilaseco (O Pino) o 25 de decembro de 1936 e finado en Santiago de Compostela o 22 de outubro de 2008, foi un pintor galego de corte costumista, con algunhas incursións na arte abstracta, o realismo, o surrealismo e a pintura naïf.

Traxectoria[editar | editar a fonte]

Foi fundador, presidente e presidente de honra da Asociación Artístico-Cultural de Pontevedra, e cofundador e membro directivo da revista cultural Contrastes. tamén foi colaborador de Antena 3 Radio, Radio Pontevedra, Atlántico Diario, Diario de Pontevedra, Xornal Diario e as revistas Estilo Galicia, Contrates e Vía Lusitana.

Vilaseco tamén foi militar e cabaleiro da Serenísima Orde de Cabaleiros e Damas do Camiño de Santiago.

Obra[editar | editar a fonte]

As súas obras están presentes en diferentes entidades e museos como o Museo de Pontevedra e o Etnográfico de Rodeiro, o Ateneo Santa Cecilia de Marín e a Deputación de Pontevedra. Precisamente, Vilaseco doou 45 cadros de temática de costumes ao Museo Municipal de Rodeiro, e ten colaborado de forma moi activa con este concello na promoción artística e cultural.

En palabras da escritora María del Carmen Gago Florenti:

José Luis Vázquez “Vilaseco” es un artista que camina a través de un mundo arcaicamente gallego, perdiéndose de forma premeditada entre los ritos y costumbres de sus ancestros. Se encuentra más a gusto con el óleo, aunque se sirve igualmente de la acuarela, pastel o acrílicos. Y dentro del estilo, puede decirse que los ha tocado casi todos: realismo, surrealismo, abstracto, naïf…, y el suyo propio; puesto que la idea de transmisión pictórica es como una hermosa obsesión con la que trata de dar a conocer, a quienes no lo han vivido, costumbres y tradiciones de esa Galicia hundida en las raíces del tiempo. Quiere redescubrir y mostrar en las ventanas del lienzo, la memoria de tradiciones olvidadas y los valores humanos ya seculares de la cultura gallega. Cada cuadro de Vilaseco es la representación de una historia. Detenerse ante su obra es recrearse frente a los hechos que nos contaron los que nos precedieron o rememorar algunos otros que habían quedado prendidos en la retina de nuestra infancia. Ciertas tradiciones aún guardan celosamente el misterio de un legado que se pierde en los anales de una época. Es la suya una pintura hecha con sentimiento y elaborada ingenuidad, donde el pintor busca, más que el contenido de un hacer academicista, la representación que con ella late en los corazones de la gente noble de su tierra."
Vilaseco. El pintor y su obra. María del Carmen Gago Florenti. 2000

Véxase tamén[editar | editar a fonte]

Bibliografía[editar | editar a fonte]

Ligazóns externas[editar | editar a fonte]