José Ferrer de Couto: Diferenzas entre revisións

Na Galipedia, a Wikipedia en galego.
Contido eliminado Contido engadido
Xas (conversa | contribucións)
comezo a tradución de es:José Ferrer de Couto
 
Xas (conversa | contribucións)
m remato tradución
Liña 1: Liña 1:
{{en uso}}

'''José Ferrer de Couto''', nado en [[Ferrol]] o [[14 de xullo]] de [[1820]] e finado en [[Nova York]] en [[1877]], foi un militar, historiador e xornalista galego.
'''José Ferrer de Couto''', nado en [[Ferrol]] o [[14 de xullo]] de [[1820]] e finado en [[Nova York]] en [[1877]], foi un militar, historiador e xornalista galego.


==Traxectoria==
==Traxectoria==
Fillo de Manuel Vicente Ferrer, subtenente de infantería de marina e Manuela de Couto. Estudou na Academia Militar de Guardias Marinas y Pilotos de [[Ferrol]]. En 1837 foi nomeado subtenente dun dos batallóns que se enfrontaron aos [[Carlismo|carlistas]]. Publicou o tratado titulado ''Moral del ejército'' que le ocasionó numerosos problemas y marginaciones dentro del cuerpo, por lo cual se separó del ejército en 1844. Defendía en él la escrupulosa separación entre carrera militar y política; se le debe también un tomo de poesías, ''Horas de mal humor''. Tras licenciarse, produjo los tres volúmenes del ''Album del ejército español'', obra que le granjeó el cargo de ministro de la Guerra y miembro de la Comisión de Historia de la Infantería Española presidida por [[Serafín Estébanez Calderón]]. Por entonces le encargaron una ''Historia de la Marina Real Española''; mientras se documentaba con este propósito produjo además una ''Historia del combate naval de Trafalgar'' que le valió la [[Cruz de Carlos III]] (en esta batalla combatió uno de sus antepasados, [[Diego de Couto]]). También obtuvo la encomienda de la [[Orden de Isabel la Católica]]. Con motivo de la expedición contra Cuba del insurgente [[Narciso López]] y su captura viajó a Cuba y publicó una ''Vindicación de los hechos y administración de los españoles en América'', y un ''América y España'' dirigido contra los Estados Unidos y la [[doctrina Monroe]] (o ''Monroy'', como se la llamaba por entonces). Otras obras suyas de entonces son ''Cuestiones de México, Venezuela y América en general'', ''Reincorporación de Santo Domingo a España'' y ''México y España''. De ''Crisol histórico español y restauración de glorias nacionales'' llegaron a hacerse dos ediciones, y el autor regaló los fondos que obtuvo con esta exitosa obra a los gastos de la guerra de [[Santo Domingo]], [[Cuba]] y [[Puerto Rico]]. Y marchó a Nueva York en 1860, donde hizo fortuna.
Fillo de Manuel Vicente Ferrer, subtenente de infantería de marina e Manuela de Couto. Estudou na Academia Militar de Guardias Marinas y Pilotos de [[Ferrol]]. En 1837 foi nomeado subtenente dun dos batallóns que se enfrontaron aos [[Carlismo|carlistas]]. Publicou o tratado ''Moral del ejército'', no que defendía a escrupulosa separación entre carreira militar e política, o que lle trouxo problemas e marxinación dentro do corpo, polo que deixou o exército en 1844. Tambén escribiu un tomo de poesías, ''Horas de mal humor''. Logo de licenciarse compuxo os tres volumes do ''Album del ejército español''. Encargáronlle unha ''Historia de la Marina Real Española''; mentres se documentaba escribiu unha ''Historia del combate naval de Trafalgar'' que lle valiu a [[Cruz de Carlos III]]. Tamén obtivo a encomenda da [[Orden de Isabel la Católica]]. Con motivo da expedición contra Cuba do insurxente [[Narciso López]] e a súa captura, viaxou a Cuba e publicó ''Vindicación de los hechos y administración de los españoles en América'' e ''América y España'' dirixido contra os [[Estados Unidos]] e a [[doutrina Monroe]]. Tamén son da súa autoría ''Cuestiones de México, Venezuela y América en general'', ''Reincorporación de Santo Domingo a España'' e ''México y España''. Da súa obra ''Crisol histórico español y restauración de glorias nacionales'' chegaron a facerse dúas edicións, e o autor regalou os fondos que obtivo para os gastos da guerra de [[Santo Domingo]], [[Cuba]] e [[Porto Rico]].


Al fallecer el propietario y director de ''La Crónica'' de [[Nueva York]], encargada de defender los intereses españoles en los Estados Unidos, le encargaron dirigirla en 1863. Pero prefirió fundar y editar un periódico nuevo, ''El Cronista de Nueva York'', que también dirigió y desde donde denunció las piraterías ocasionadas contra las repúblicas hispanoamericanas y contra las islas españolas en auxilio de la labor del embajador y escritor [[Gabriel García Tassara]].
Marchou a [[Nova York]] en [[1860]], onde fixo fortuna. Ao falecer o propietario e director de ''La Crónica'' de Nova York, que defendía os intereses españoles nos Estados Unidos, encargáronlle dirixirla en 1863. Preferiu fundar e editar un noco periódico, ''El Cronista de Nueva York'', que tamén dirixiu e desde onde denunciou as piraterías contra las repúblicas hispanoamericanas e contra as illas españolas apoiando ao embaixador e escritor [[Gabriel García Tassara]]. Dedicouse a desmenuzar e desentrañar as mentiras da prensa estadounidense, loitou contra os independentistas cubanos emigrados. Tamén escribiu ''Cuba puede ser independiente''.


Con motivo de las mentiras interesadas de la prensa estadounidense, se dedicó a desmenuzarlas y desentrañarlas. Además luchó contra los independentistas cubanos emigrados; en una ocasión fue acometido por una decena de individuos en la calle en una encerrona promovida por [[Bembets]]. Fue retado varias veces a [[duelo]]; en 1870, por ejemplo, por el independentista cubano [[Francisco Porto]]; tuvo que hacerse en Canadá, debido a las leyes que prohibían estas formas de solucionar las querellas; tenía experiencia en estos avatares; ya en 1869, en concreto, su conducta al respecto con otro cubano había despertado una general admiración. En 1875 fue retado otra vez a duelo por [[Juan Bellido de Luna]], editor cubano del periódico neoyorquino ''La Independencia''; a últimahora fue sustituido por el coronel [[Pío Rosado]]; el duelo tuvo lugar en la frontera belga, cerca de [[Ronbaix]], y de Couto fue herido en la mejilla derecha. También escribió ''Cuba puede ser independiente''. A su muerte en 1877, el ''New York Times'' le dedicó una extensa y elogiosa necrológica. Encabezó, por demás, en los estados del norte la oposición a los planes abolicionistas de [[Abraham Lincoln]] con su libro de 1864, un año antes del final de la [[Guerra de Secesión]] y del asesinato del presidente, reeditado en España por la editorial Extramuros, que fue sin duda su obra más polémica, ''Los negros en sus diversos estados y condiciones, tales como son, como se supone que son y como deben ser'', publicado de forma unísona en inglés y en español (Nueva York, 1864), y que le atrajo la inquina de los medios [[Abolicionismo|abolicionistas]]. Es un extenso estudio cuyo propósito es justificar económica, histórica y moralmente la práctica de la [[escravitude]] —que Ferrer de Couto no reconoce como tal, sino como "trabajo organizado de los negros" y se plantea como una base de acuerdo para que ambos bandos en la [[Guerra de Secesión]], el norte de [[Lincoln]] y el Sur de [[Jefferson]], la preserven sea cual fuere el resultado final de la contienda:
Encabezou nos estados do norte a oposición aos plans abolicionistas de [[Abraham Lincoln]] co seu libro de 1864 ''Los negros en sus diversos estados y condiciones, tales como son, como se supone que son y como deben ser'', publicado simultaneamente en inglés e español, e que lle atraiu a inquina dos medios [[Abolicionismo|abolicionistas]]. É un estudo para xustificar económica, histórica e moralmente a práctica da [[escravitude]] -que Ferrer de Couto non recoñece como tal, senón como "traballo organizado dos negros"- e ten como propósito ser unha base de acordo para que os dous bandos da [[Guerra de Secesión]], o norte de [[Lincoln]] e o Sur de [[Jefferson]], a preserven sexa cal fora o resultado final da guerra:


:''Tratando de facilitar un acomodamiento honroso entre el Norte y el Sur de los Estados Unidos se han pensado y escrito todos los argumentos de este libro''.
:''Tratando de facilitar un acomodamiento honroso entre el Norte y el Sur de los Estados Unidos se han pensado y escrito todos los argumentos de este libro''.


Ferrer de Couto entiende que la esclavitud de los negros es en realidad "el rescate de aquellos infelices" de sus "atroces" condiciones originales en África y que la "aplicación de sus fuerzas a la agricultura y a la industria es un hecho civilizador y humanitario". No duda en atribuir históricamente a España y Portugal la responsabilidad del tráfico de esclavos a gran escala. Estima que este flujo permitió "arrancarlos de los altares del Demonio y trasplantarlos a tierras cultas donde al fin alcanzaban el conocimiento de Dios y de la vida social, por los caminos de la religión y el trabajo". Para reforzar este argumento, el periodista Ferrer de Couto, gran conocedor de África, hace en su extenso libro unas detalladas descripciones de la brutalidad que impera en las naciones del África occidental desde que la influencia española y portuguesa fue desplazada por los "filántropos" ingleses y franceses, que dejan en un cuento de hadas las atrocidades registradas en ''El corazón de las tinieblas'' de [[Joseph Conrad]], ambientado en el Congo.
Ferrer de Couto entiende que a escravitude dos negros é en realidade "o rescate de aqueles infelices" das súas "atroces" condicións orixinais en África e que a "aplicación das súas forzas á agricultura e á industria é un feito civilizador e humanitario". Non dubida en atribuir históricamente a España e Portugal a responsabilidade do tráfico de escravos a gran escala. Estima que este fluxo permitiu "arrincalos dos altares do Demo e trasplantalos a terras cultas onde por fin alcanzaban o coñecemento de Deus e da vida social, polos camiños da relixión e o traballo". Para reforzar este argumento fai unas detalladas descripcións da brutalidade que impera nas nacións de África occidental dende que a influencia española e portuguesa foi desprazada polos "filántropos" ingleses e franceses.

José Ferrer de Couto fue además Miembro de la Sociedad Económica de Madrid y de la Sociedad Geográfica de México, caballero de la ordendelmérito militar, caballero del hábito de Santiago, caballero de la orden militar de San Fernando, oficial de la ordenmilitar imperial de Guadalupe, miembro honorario del Casino Español de la Habana


José Ferrer de Couto está enterrado en [[Nova York]], como fue su deseo.
José Ferrer de Couto está enterrado en [[Nova York]], como era o seu deseo. Cando morreu, o ''[[New York Times]]'' dedicoulle unha extensa e eloxiosa necrolóxica.


==Recoñecementos==
José Ferrer de Couto foi Membro da Sociedad Económica de Madrid e da Sociedad Geográfica de México, cabaleiro da orden del mérito militar, cabaleiro do hábito de Santiago, cabaleiro da orden militar de San Fernando, oficial da orden militar imperial de Guadalupe.


{{ORDENAR:Ferrer de Couto, Jose}}
{{ORDENAR:Ferrer de Couto, Jose}}

Revisión como estaba o 7 de xaneiro de 2015 ás 11:29

José Ferrer de Couto, nado en Ferrol o 14 de xullo de 1820 e finado en Nova York en 1877, foi un militar, historiador e xornalista galego.

Traxectoria

Fillo de Manuel Vicente Ferrer, subtenente de infantería de marina e Manuela de Couto. Estudou na Academia Militar de Guardias Marinas y Pilotos de Ferrol. En 1837 foi nomeado subtenente dun dos batallóns que se enfrontaron aos carlistas. Publicou o tratado Moral del ejército, no que defendía a escrupulosa separación entre carreira militar e política, o que lle trouxo problemas e marxinación dentro do corpo, polo que deixou o exército en 1844. Tambén escribiu un tomo de poesías, Horas de mal humor. Logo de licenciarse compuxo os tres volumes do Album del ejército español. Encargáronlle unha Historia de la Marina Real Española; mentres se documentaba escribiu unha Historia del combate naval de Trafalgar que lle valiu a Cruz de Carlos III. Tamén obtivo a encomenda da Orden de Isabel la Católica. Con motivo da expedición contra Cuba do insurxente Narciso López e a súa captura, viaxou a Cuba e publicó Vindicación de los hechos y administración de los españoles en América e América y España dirixido contra os Estados Unidos e a doutrina Monroe. Tamén son da súa autoría Cuestiones de México, Venezuela y América en general, Reincorporación de Santo Domingo a España e México y España. Da súa obra Crisol histórico español y restauración de glorias nacionales chegaron a facerse dúas edicións, e o autor regalou os fondos que obtivo para os gastos da guerra de Santo Domingo, Cuba e Porto Rico.

Marchou a Nova York en 1860, onde fixo fortuna. Ao falecer o propietario e director de La Crónica de Nova York, que defendía os intereses españoles nos Estados Unidos, encargáronlle dirixirla en 1863. Preferiu fundar e editar un noco periódico, El Cronista de Nueva York, que tamén dirixiu e desde onde denunciou as piraterías contra las repúblicas hispanoamericanas e contra as illas españolas apoiando ao embaixador e escritor Gabriel García Tassara. Dedicouse a desmenuzar e desentrañar as mentiras da prensa estadounidense, loitou contra os independentistas cubanos emigrados. Tamén escribiu Cuba puede ser independiente.

Encabezou nos estados do norte a oposición aos plans abolicionistas de Abraham Lincoln co seu libro de 1864 Los negros en sus diversos estados y condiciones, tales como son, como se supone que son y como deben ser, publicado simultaneamente en inglés e español, e que lle atraiu a inquina dos medios abolicionistas. É un estudo para xustificar económica, histórica e moralmente a práctica da escravitude -que Ferrer de Couto non recoñece como tal, senón como "traballo organizado dos negros"- e ten como propósito ser unha base de acordo para que os dous bandos da Guerra de Secesión, o norte de Lincoln e o Sur de Jefferson, a preserven sexa cal fora o resultado final da guerra:

Tratando de facilitar un acomodamiento honroso entre el Norte y el Sur de los Estados Unidos se han pensado y escrito todos los argumentos de este libro.

Ferrer de Couto entiende que a escravitude dos negros é en realidade "o rescate de aqueles infelices" das súas "atroces" condicións orixinais en África e que a "aplicación das súas forzas á agricultura e á industria é un feito civilizador e humanitario". Non dubida en atribuir históricamente a España e Portugal a responsabilidade do tráfico de escravos a gran escala. Estima que este fluxo permitiu "arrincalos dos altares do Demo e trasplantalos a terras cultas onde por fin alcanzaban o coñecemento de Deus e da vida social, polos camiños da relixión e o traballo". Para reforzar este argumento fai unas detalladas descripcións da brutalidade que impera nas nacións de África occidental dende que a influencia española e portuguesa foi desprazada polos "filántropos" ingleses e franceses.

José Ferrer de Couto está enterrado en Nova York, como era o seu deseo. Cando morreu, o New York Times dedicoulle unha extensa e eloxiosa necrolóxica.

Recoñecementos

José Ferrer de Couto foi Membro da Sociedad Económica de Madrid e da Sociedad Geográfica de México, cabaleiro da orden del mérito militar, cabaleiro do hábito de Santiago, cabaleiro da orden militar de San Fernando, oficial da orden militar imperial de Guadalupe.