Aftonbladet

Na Galipedia, a Wikipedia en galego.
Saltar ata a navegación Saltar á procura
Aftonbladet
Aftonbladet wordmark.svg
Periodicidade Diario
Formato Tabloide
Sede Arenavägen 63,, Estocolmo
Fundación 6 de decembro de 1830 (190 anos)
Fundador Lars Johan Hierta
Directora Lena K. Samuelsson[1]
ISSN 1103-9000[Ligazón morta]
Sede do xornal en Estocolmo

Aftonbladet (en galego: A Folla da Tarde) é un xornal vespertino sueco, de tendencia socialdemócrata e sensacionalista, con sede en Estocolmo.

Historia[editar | editar a fonte]

Lars Johan Hierta, fundador do Aftonbladet

Fundado en 1830, por Lars Johan Hierta, un influente político sueco e empresario, pronto destacou pola súas críticas ao Rei Carlos XIV Xoán. Foi así que o Aftonbladet foi censurado en numerosas ocasións, circulando ás veces co nome de "Det Andra Aftonbladet" (A segunda folla da Tarde) mais mantendo o mesmo estilo, ata ser finalmente autorizado polo rei.[2]

O longo dos seus case douscentos anos de historia, o xornal mantivo diferentes liñas editoriais. Comezou sendo unha cabeceira liberal, para ser logo conservador entre 1890 e 1921.

En 1929, o xornal foi adquirido pola familia Kreuger, vencellada á produción de tabaco. Favorable ao goberno de Per Albin Hanson, primeiro ministro socialdemócrata, en 1932, logo retomou os postulados liberais e durante a Segunda Guerra Mundial, simpatizou co exército alemán ata 1943 por influencia dos intereses nazis.[3]

En 8 de outubro de 1956, a familia Kreuger vendeu o xornal a Confederación Sueca de Sindicatos asumindo unha liña editorial progresista favorable aos socialdemócratas. Logo dunha redución nos números de súa circulación, na década de 1960 ascendería ata unha tiraxe de 507.000 exemplares.

Na década de 1990 o xornal atravesou unha situación de crise que levou a que a Confederación Sueca de Sindicatos vendera o 49.9% do capital social ao grupo de medios de comunicación noruegués Schibsted en 1996, conservando, a central sindical, o control da liña editorial como accionista maioritario. Un ano máis tarde logrou ser o xornal sueco máis vendido polo de superar ao conservador Expressen e a principios do século XXI era o líder de toda a prensa escrita escandinava.[4] É considerado un xornal sensacionalista polos enfoques que fai de determinadas noticias e polo seu énfase nas cuestións deportivas e a prensa do corazón. En 2009, Schibsted mercou o 91% do accionariado, conservando a Confederación Sueca de Sindicatos o 9%.[5]

Ademais do xornal impreso, conta con sitio web do Aftonbladet dende 1994, sendo unha das páxinas máis visitadas de Suecia e ten unha canle de televisión, Aftonbladet TV7.

Notas[editar | editar a fonte]

  1. "Lena K. Samuelsson blir tf. publisher på Aftonbladet". www.resume.se (en sueco). Consultado o 2021-08-05. 
  2. ""Aftonbladet" (en sueco). Arquivado dende o orixinal o 24 de febreiro de 2007. Consultado o 30 de Julho de 2009. 
  3. Gustafsson, Karl Erik (2010). A History of the Press in Sweden. Nordicom-Sverige. ISBN 978-91-86523-08-4. 
  4. "The press in Sweden" (en inglés). 2004-03-23. Consultado o 2021-08-05. 
  5. "SCHIBSTED SVERIGE BLIR HUVUDÄGARE I AFTONBLADET". Consultado o 5-8-2021. 

Véxase tamén[editar | editar a fonte]

Ligazón externas:[editar | editar a fonte]

Sitio web do xornal Aftonbladet (en sueco)